Vrijwilligers

Ondanks dat wij ouders verplichten één dag te komen helpen als hun kinderen deelnemen aan de kindervakantieweek, kunnen wij altijd nog extra vrijwilligers gebruiken.
Om als leiding in een groep mee te kunnen helpen moet je minimaal 16 jaar oud zijn. Maar ben je jonger dan 16 jaar en wil je graag helpen dan kan dat uiteraard wel!

Vliegende Brigade

Wij zijn blij met alle hulp van klein tot groot! Na je laatste jaar mee te hebben gedaan aan de Kindervakantieweek zelf is het nog steeds mogelijk om er ieder jaar bij te kunnen zijn….. en wel als “Vliegende Brigade”. Vanaf 16 jaar mag je meehelpen als begeleider van een van de hutten en tot die tijd mag je meehelpen aan alle werkzaamheden daaromheen. Hierbij moet je denken aan onder andere het uitdelen van materialen, het helpen op de stormbanen, begeleiden van spelletjes, cateringwerkzaamheden, foto’s maken maar ook het schoonmaken van de toiletten hoort er bij!
Heb je interesse, geef je dan op via e-mail: info@kvwberlicum.nl. Je mag natuurlijk ook altijd bellen met Sindy: 06-30190945.

Maatschappelijke Stage

Sommige scholieren in het voortgezet onderwijs moeten verplicht minimaal 30 uur maatschappelijke stage lopen. Tijdens deze stage doen zij vrijwilligerswerk, bijvoorbeeld in een buurthuis of op een zorgboerderij OF natuurlijk bij de Kindervakantieweek Berlicum!!! Kindervakantieweek Berlicum heeft zich hierop voorbereid. Afgelopen jaar hebben reeds een aantal scholieren de maatschappelijke stage met succes en plezier bij ons doorlopen. Ook voor dit jaar hebben we stageplaatsen beschikbaar voor kinderen uit Berlicum en Middelrode.
  1. Wat moet je daarvoor doen? Simpel, even onderstaande 4 vragen voor jezelf beantwoorden en checken op school!
  2. Wil ik 1 tot 5 dagen (totaal ca. 8 – 40 uur) de handjes uit de mouwen steken, en ondersteuning bieden bij alle soorten werkzaamheden tijdens een leuke, sportieve en actieve week?
    Kan ik in teamverband werken?
  3. Vind ik het niet erg om vies te worden? Want we kunnen namelijk niet garanderen dat je schoon blijft!
  4. Heb ik op school aan de stagebegeleider gevraagd of deze stage toegestaan wordt?
  5. Gelukt? 4 keer ja? En interesse? Neem dan contact op met ons! Stuur een mailtje naar info@kvwberlicum.nl. Je krijgt dan per mail de gevraagde informatie, of je bevestiging van deelname.

Vrijwilligers